Piratpartiet till EU

Idag demonstrerade SVT på ett mycket tydligt sätt varför jag är Piratpartist!

Det är Plus Europa jag syftar på, Sverker Olofsson "ställer EU-kandidaterna mot väggen" skriver SVT om det på sin startsida. Och vad är det som de diskuterar (på den del av programmet som jag orkade se i alla fall)? Jo, hur många millmetrar som innehållsförteckningen ska vara på matprodukter, om att gurkorna från och med i höst får vara krokiga igen och så provsmakade de marmelad. Allvarligt?! De diskuterade ifall snus ska få säljas i resten av europa eller inte.

Hur kan man lägga tid på sådant och tycka att det är viktigt? Samtidigt som de just nu håller på och röstar bort yttrandefriheten, medborgarrättigheter och ger bort internet till storföretagen? Må hända att det är ett konsumtprogram som Sverker leder, men jag är stolt och glad över att tillhöra ett parti där man skiter i om gurkor är krokiga eller raka. Jag är stolt över att lägga ideellt arbete och pengar på att få in en parti som fokuserar på de viktiga frågorna och bara på de viktiga frågorna.

Det är alltså den här typen av frågor som en del personer hävdar att man köper "i säcken" om man röstar på Piratpartiet? Jag köper gärna dessa frågor i säcken, med ögonbindel om du så vill. För jag struntar fullständigt i om fransoserna får i sig nikotin genom rökning eller snusning och jag ger blanka sjutton i om det är olagligt att ha en innehållsförteckning som är oläsbar (det är väl bara att köpa en annan produkt som inte skäms för sitt innehåll?). Men jag VILL att man värnar om medborgerliga rättigheter före storföretagens lönsamhet. Jag VILL att man ska värna allas rätt till brevhemlighet framför att några få artister ska tjäna pengar. Och jag VILL att Piratpartiet ska få en plats i europaparlamentet för att ta upp dessa frågor.

Därför röstar jag på Piratpartiet den 7:e juni, därför tillhör jag Piratpartiet! Ett parti som inte är som "de där politikerna" och bara tar upp det som de tror att vi tycker är viktigt. Piratpartiet är VI och VI kräver att NI lyssnar på oss! Den 7:e juni ska VI visa att de inte kan ignorera oss längre.

Välkommen till min blogg. Rösta Pirat!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0